دوران نقاهت پس جراحی پروتز سینه

دوران نقاهت پس جراحی پروتز سینه را می  توان به پنج دوره تقسسیم نمود .

دوران نقاهت پس جراحی پروتز سینه

دوران نقاهت پس جراحی پروتز سینه :

دوره ی اول ( بلافاصله پس از عمل پروتز سینه )

به محض این که عمل جراحی پروتز به پایان می رسد ، فرد به ریکاوری انتقال می یابد ، در آن جا وضعیت عمومی بیمار تحت کنترل است و زمانی که کمی وضعیت وی پایدار شد به بخش مراقبت ها منتقل می شود .

در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، بعد از آموزش های لازم و معاینه بالینی توسط پزشک در همان روز ترخیص خواهد شد .

دوره ی دوم ( روز دوم تا هفتم ) :

در این مدت اگر در ناحیه عمل و برش ها دچار درد شدید نگران نشوید ، چرا که این درد طبیعی است و می توانید با مصرف مسکن هایی که پزشک تان تجویز نموده درد تان را التیام بخشید .

توجه داشته باشید مصرف آتنی بیوتیک و مسکن های تجویزه شده توسط پزشک تان را تا پایان دوره ادامه دهید .

دوره ی سوم ( هفته ی دوم ) :

در هفته ی دوم به طور معمول بیمار قادر است تا فعالیت های روزمره ی سبک را مجدد آغاز نموده و به سر کار خود باز گردد ، اما بهتر آن است تا پایان هفته دوم رانندگی نکند .

دوره ی چهارم ( هفته سوم تا ششم ) :

طی این مدت وضعیت عمومی شما تا حد زیادی مانند قبل از عمل خواهد شد ، ولی همچنان برای جا به جایی اشیا سنگین و ورزش به غیر از پیاده روی محدودیت خواهید داشت .

دوره ی پنجم ( از هفته ی هفتم ) :

در این زمان شما می توانید کلیه فعالیت هایی که در گذشته انجام می دادید را انجام دهید . البته می شود این گونه گفت که محدویت حرکتی شما بسته به این است که تا چه زمانی در ناحیه قفسه سینه دچار درد نمی شوید ، در واقع باید از هر فعالیتی که موجب بروز درد در ناحیه قفسه سینه می شود دوری کنید .

دکترآخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی ( لیپوماتیک – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )