دوره نقاهت لیپولیز

دوره نقاهت لیپولیز

عمل ليپوساكشن روشي است كه با استفاده از لوله هاي باريك و با فشار منفي نسج چربي ازبدن خارج مي شود. از چند سال قبل ليپوساكشن دستخوش تغييراتي شد. يكي از اين تغييرات استفاده از ليزر به همراه ليپوساكشن است كه اصطلاحا به آن ليپوليز مي گويند كه در آن با اشعه ليزر ابتدا سلولهاي چربي تخريب شده و سپس با روش سنتي ، چربي ساكشن مي گردد. در مواردي كه حجم چربي كم باشد مانند چربي ناحيه غبغب مي توان از ليزر تنها استفاده نمود و چربي تخريب شده از طريق خون يا لنف دفع مي شود ولي براي حجم هاي بالاي ٣٠٠ سي سي بايد بعد از ليزر ، چربي تخريب شده بيرون كشيده شود.
در ذیل می خواهیم دوره نقاهت لیپولیز را بررسی کنیم .

دوره نقاهت لیپولیز

دوره نقاهت عمل لیپولیز :

معمولا بیمار پس از 1 تا 4 ساعت از بیمارستان مرخص می شوند . این عمل به بستری نیاز ندارد و به صورت سرپایی انجام می شود تنها پزشک با توجه به وضعیت بیمار بین 1 تا 3 روز استراحت در منزل را برای بیمار توصیه می کند زیرا پس از عمل احساس کوفتگی بر اثر دارو های بی حسی ایجاد خواهد شد که توصیه می شود فرد در این مدت در منزل بماند و استراحت کند . تقریبا به مدت 2 تا 3 هفته قسمت عمل شده متورم است که به مرور زمان رفع می گردد و در این مدت بیمار باید از گن های مخصوص استفاده کند .

نیاز به بستری پس از لیپولیز :

به طور معمول افراد چند ساعت پس از انجام عمل لیپولیز مرخص می شوند اما در صورتی که میزان وسعت عمل زیاد باشد به ویژه زمانی که عمل تحت بیهوشی عمومی انجام شده باشد به توصیه ی پزشک بیمار به مدت 24 ساعت بستری و تحت نظر قرار خواهد گرفت .

مزیت های لیپولیز :

در شیوه ی لیپولیز تنها ، از فیبرهای ظریف تر برای لیزر استفاده شده که سوراخ ورودي كاملا كوچک مي باشد و به دوره نقاهت نیز کمک می کند . البته بايد توجه داشت اگر اين كار توسط افراد مجرب صورت نگيرد احتمال آسيب به پوست وجود دارد.
يكي مزاياي لیپولیز ، ايجاد لیفتینگ یا سفت کردن پوست می باشد که پس از چندین ماه بعد از عمل میزان شلی پوست کاهش پیدا می کند و فرم بهتری پیدا خواهد کرد . درنتیجه احتمال نیاز به جراحی باز برای کشش پوست کمتر می شود .
زمانی که فیبر لیزری با عروق مواجه می شود انعقاد پیدا می کند ،که در نتیجه ارتباط بین بافت چربی و عروق به وجود نمی آید و احتمال بروز آمبولی چربی بسیار کاهش پیدا می کند .

دکترآخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button