عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی : جراحی بینی همانند تمام عمل های جراحی ، دارای عوارضی می باشد، برخی از این عوارض کوتاه مدت و برخی دیگر جبران ناپذیر و دائمی می باشد، با انتخاب یک جراح بینی ماهر می توانید خطر بروز عوارض جبران ناپذیر را به صفر برسانید.

برخی از عوارضی که بر روی عملکرد بینی تاثیراتی جبران ناپذیر خواهد گذاشت، عموماً ناشی از عدم مهارت و تجربه کافی جراح بینی می باشد.

تنگی دریچه داخلی بینی ، بزرگ ماندن شاخک های بینی ، چسبندگی درون بینی ، آسیب به مجرای اشکی  ، از جمله عوارضی است که می تواند ناشی از بی تجربگی جراح بینی باشد.

گاهی می توان این عوارض را با جراحی بینی ترمیمی رفع نمود ، اما در برخی موارد نیز قابل رفع شدن نیستند.

عوارض جراحی بینی

عوارض کوتاه مدت در جراحی بینی

ورم بعد از جراحی بینی

با توجه به برش ها و تغییراتی که بر ساختمان غضروفی بینی ایجاد خواهیم کرد، بروز ورم به طور کوتاه مدت به ویژه در جراحی بینی گوشتی کاملاً طبیعی است.

البته لازم به ذکر است در بینی هایی که پوست آن ها خیلی ضخیم باشد و پیوند غضروف به بینی انجام شده باشد، ممکن است از بین رفتن ورم به طور کامل شش ماه تا یک سال به طول بیانجامد.

کبودی بعد از جراحی بینی

کبودی بعد از ناشی بینی که عموماً ناشی از استئوتومی می باشد ، در نهایت 2 تا 4 هفته بعد از عمل بینی برطرف خواهد شد.

با تکنیک هایی که در حال حاضر در جراحی زیبایی بینی به کار برده می شود، میزان کبودی ناشی از رینوپلاستی بسیار کمتر می باشد.

عوارض جراحی بینی

عوارض عمل بینی گوشتی

افرادی که بینی هایی با غضروف های ضعیف و پوست ضخیم داراند، باید دقت بیشتری در انتخاب جراح بینی خود داشته باشند.

جراحی بینی گوشتی در صورتی که با مهارت کافی و با استفاده از تکنیک های مناسب انجام نشود، ممکن است عوارضی از جمله ناقرینگی دوطرف و سوراخ های بینی و همچنین بروز فرورفتگی ها را به دنبال خواهد داشت.

عوارض جراحی بینی بعد از چند سال

رینوپلاستی جزو جراحی هایی است که نتایج ماندگار دارد ولی بسیاری از افرادی که جراحی بینی انجام داده اند ، شکایاتی در ارتباط با افتادگی نوک بینی پس از گذشت چندین سال دارند .

جراحی بینی تکنیک های بسیار خاصی دارد و میزان مهارت جراح بینی در استفاده از تکنیک ها بسیار مهم است .

به طور مثال با تقویت غضروف بینی گوشتی از افتادگی بینی در طی سالهای آینده جلوگیری می شود به همین دلیل نتیجه جراحی بینی گوشتی نیز دیگر بازگشت پذیری ندارد .

با انتخاب یک جراح بینی ماهر دچار هیچ گونه عوارض جراحی بینی چه در حال و چه در آینده نمی شوید.

عوارض جراحی بینی

خطرات بیهوشی در جراحی بینی

بیهوشی انواع مختلفی دارد که با توجه به مشکل بینی روش بیهوشی انتخاب می شود .

جراحی بینی را می توان با بی حسی موضعی یا تحت بیهوشی عمومی انجام داد.

خطر بیهوشی در جراحی بینی مانند سایر عمل های جراحی می باشد اما با توجه به کوتاه بودن مدت عمل نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت.

دقت داشته باشید میزان داروهایی که برای بیهوش شدن بیمار تزریق می شوند بسیار مهم هستند و حتماً حین رینوپلاستی یک متخصص بیهوشی باید در اتاق عمل حضور داشته باشد .

وجود یک متخصص بیهوشی منجربه اطمینان خاطر بیمار می شود و هیچ گونه عارضه ای به دلیل بیهوشی به وجود نمی آید.

ممکن است بیمار به داروهای بیهوشی حساسیت داشته باشد یا بسیاری از خطرات دیگر حین بیهوشی فرد به وجودآید اما انتخاب یک جراح بینی ماهر با یک تیم حرفه ای ، باعث می شود تا در امنیت کامل و بدون بروز عارضه ای ، رینوپلاستی انجام شود .

دکترمحمدرضا آخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی

 ( جراحی شکم – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button