تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی

تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی

تفاوت اصلی بینی گوشتی و بینی استخوانی ، در میزان ضخامت پوست روی اسکلت بینی است ، نتیجتاً تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی نیز به این ضخامت مربوط است . به همین دلیل برای اینکه تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی را توضیح بدهیم ، در آغاز خصوصیات بینی گوشتی و بینی استخوانی را شرح می دهیم .

تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی

بینی گوشتی غضروف ظریف و ضعیفی دارد و پوست روی ساختمان استخوانی – غضروفی  آن ضخیم تر از بینی استخوانی است و این ضخامت منجر به پهنی و افتادگی نیمه پایینی و نوک بینی می شود .

در بینی استخوانی پوست بینی نازک تر است و استخوان و غضروف آن استحکام بیشتری دارد . نازکی پوست بینی موجب می گردد تا ایرادات و نواقص بینی ، در واقع ساختمان زیر پوست آن کاملاً قابل مشاهده و تشخیص باشد .

نكته اساسي اين است كه در جراحي رينوپلاستي تمام تغييرات بر روي غضروف و استخوان داده مي شود و هيچ برشي روي پوست جهت كاستن مقدار آن داده نمي شود. بنابراين كوچک شدن اندازه بيني ناشي از جمع شدن و انقباض پوست برروي اسكلت و چارچوب جديد ايجاد شده است . هرچه ضخامت پوست بيشتر باشد قابليت جمع شدن و انقباض كمتر خواهد بود و در نتيجه تغييرات اعمال شده روي غضروف و استخوان كمتر نمود خواهد داشت.

چه موقع ممکن است بینی گوشتی و بینی استخوانی با یکدیگر اشتباه گرفته بشود ؟

در بیشتر موارد ، کلیه اشخاص می توانند بینی گوشتی و استخوانی را از هم تشخیص دهند ، اما در موارد کمی  در بینی های استخوانی که دارای پوستی نسبتاً ضخیم باشند ، موجب می شود تا سر بینی در ظاهر پهن و دارای افتادگی باشد و با بینی های گوشتی در تشخیص افراد غیر متخصص اشتباه گرفته شود ، ولی برای جراح بینی که در این امر تخصص دارد با درنظر داشتن تفاوت اصلی بین بین گوشتی و بینی استخوانی ( میزان ضخامت پوست روی اسکلت بینی ) ، این اشتباه رخ نمی دهد .

در ضمن دقت نمایید اگر پوست نوک بینی های گوشتی را میان دو انگشت فشار بدهید ، کمی چربی از حفره هایی که روی پوست بینی وجود دارد ، خارج خواهد شد ، که این موضوع راجع به بینی های استخوانی ، به ندرت صدق می کند .

 

دکترآخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی ( لیپوماتیک – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button