مراقبت های پس از بلفاروپلاستی

مراقبت های پس از بلفاروپلاستی

با کمک جراحی بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک می توان مشکل افتادگی چشم را که موجب ظاهری خسته در افراد می شود را برطرف نمود . طی این عمل جراحی کیسه های چربی موجود در زیر چشم برداشته می شوند و پوست اضافی پلک بالا و پایین نیز جدا خواهند شد . خیلی از افراد در کنار جراحی بلفاروپلاستی ، سایر درمان ها نظیر بالا بردن ابرو ها یا تزریق ژل را نیز انجام می دهند . افرادی که تحت جراحی بلفاروپلاستی قرار می گیرند بایستی بدانند رعایت مراقبت های پس از بلفاروپلاستی نیز اهمیت زیادی دارد .

مراقبت های پس از بلفاروپلاستی عبارت اند از :مراقبت های پس از بلفاروپلاستی

  • پس از اتمام جراحی بلفاروپلاستی با استفاده از پماد ، قسمت برش ها و بخیه ها چرب می شوند و در صورت لزوم چشم ها پانسمان می شوند .
  • پس از اینکه اثر دارو های بی حسی رفع شد ، امکان دارد احساس کشش و درد در ناحیه ی پلک ها ایجاد شود . معمولا این حالت در حد خفیف بروز پیدا می کند و مصرف مسکن پاسخگو خواهد بود .
  • اگر پس از جراحی بلفاروپلاستی درد شدیدی در ناحیه ی چشم هایتان ایجاد شد و یا دید شما کاهش پیدا کرد حتما پزشک خود را در جریان بگذارید .
  • تا 1 الی 2 هفته پس از جراحی بلفاروپلاستی ، ممکن است حالت هایی نظیر اشک ریزش ، تغییراتی در بینایی یا حساسیت به نور در شما ایجاد شود که به مرور زمان رفع می گردد .
  • در طول 2 الی 3 هفته ی اول پس از جراحی بلفاروپلاستی لازم است که توسط چشم پزشک معاینه شوید .
  • به طور معمول بخیه هایی که پس از عمل زده می شوند ، پس از 4 الی 5 روز برداشته خواهند شد . بعد از اینکه بخیه ها جدا شدند ، به مرور تورم فروکش کرده و فرد ظاهر بهتری پیدا خواهد کرد .

نحوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی بلفاروپلاستی

یکی از مهم ترین نکاتی که بعد از انجام جراحی پلک بیمار باید در رعایت آن دقت لازم را داشته باشد نحوه صحیح خوابیدن در روز های ابتدایی بعد از جراحی می باشد . به همین منظور بیمار باید در 72 ساعت اولیه بعد از جراحی  از خم کردن سر خود اجتناب کرده و در هنگام خواب نیز سر خود را بالا نگه دارد . برای راحتی کار می توانید از چند بالش برای بالا نگه داشتن سر خود نسبت به سایر اعضای بدن استفاده کنید . از مزیت های بالا نگه داشتن سر بعد از انجام این پروسه می توان به کاهش کبودی و تورم ناشی از جراحی اشاره کرد به گونه ای که سرعت بهبود این عوارض نیز افزایش می یابد . همچنین شما باید از خوابیدن بر روی صورت و شکم نیز بپرهیزید زیرا این امر منجر به فشار آمدن به نواحی زخم های بعد از جراحی می شود . در انتها نیز باید اظهار کنیم که در صورتی که در روزهای اولیه بعد از جراحی در هنگام خواب بستن چشم ها به طور کامل برایتان سخت بود نگران نباشید زیرا این عارضه بعد از مدتی کاملا بر طرف خواهد شد .

استفاده از کمپرس یخ از نکات مراقبتی بعد از جراحی پلک

در ابتدا باید بدانید که تاثیر کمپرس در کاهش تورم و کبودی تنها تا 24 ساعت اولیه موثر بوده و استفاده مداوم از آن تاثیری در روند بهبودی زخم ها ندارد اما برای انجام آن شما باید :

  • دستان خود را شسته تا مانع از انتقال آلودگی در ناحیه چشم شوید
  • می توانید کمپرس یخ را با استفاده از محلول نمکی استریل درست کنید
  • کمپرس یخ را به مدت 10 تا 15 دقیقه در نواحی جراحی شده نگه داشته و این روند را چند بار تکرار کنید
  • دقت کنید که کمپرس یخ نواحی جراحی خیس نکند

دکترآخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی

 ( لیپوماتیک – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button