پروتز های صورت

پروتز های صورت

پروتز های صورت با انواع مختلف برای قسمت های صورت مورد استفاده قرار می گیرند . اکثر این پروتز ها سیلیکونی می باشند البته پروتز های دیگری نیز موجود اند که دارای کاربرد هستند .

پروتز های صورت

روش های جراحی پروتز های صورت :

  • رایج ترین روش مورد استفاده از طریق برش داخل دهان انجام می شود .
  • در مواردی نیز برش از زیر پلک و داخل پلک ، برای گونه ها مورد استفاده قرار می گیرند و برش زیر چانه ای برای نقاط چانه استفاده می شود .

در برش های داخل دهانی نیاز به کشیدن بخیه ها نیست ولی در صورتی که برش ایجاد شده بر روی پوست باشد روز پنجم بخیه را می کشند .

برخی از انواع پروتز ها به فیکس شدن با پیچ نیاز دارند و برخی دیگر نیز با نخ بخیه بر روی پوست فیکس می شوند و در موارد دیگر به فیکس کردن نیازی نمی باشد .

افراد مناسب برای قرار دادن پروتز :

طبق تشخیص پزشک افرادی که دارای گونه های صاف و نامشخص می باشند ، یا چانه ی کوچکی دارند و به اصلاح تا حدود 6 میلیمتر نیاز دارند قابل اصلاح با پروتز صورت می باشند . در نقاط دیگر مانند فک تحتانی طبق تشخیص پزشک مورد نظر پروتز صورت مورد استفاده قرار می گیرد .

آیا پروتز ها دائمی می باشند ؟

پروتز ها دائمی اند اما در افرادی که به سنین پیری می رسند و دچار تحلیل استخوانی به صورت طبیعی می شوند امکان دارد ناهماهنگی به وجود آید که به اصلاح پروتز نیاز پیدا می شود .

عمل پروتز صورت تحت بی هوشی عمومی و یا نیمه بی هوشی قابل انجام می باشد و می توان آن را همراه با جراحی های زیبایی دیگر مانند جراحی پلاستیک بینی و یا کشیدن پوست صورت  به طور همزمان انجام داد .

 

دکترآخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button