جراحی بینی استخوانی + دکتر آخوندی نسب

متقاضیان جراحی بینی باید بدانند که به طور کلی از نظر ساختمان و اسکلت غضروفی – استخوانی بینی را به دو دسته تقسیم می کنند ، بینی های استخوانی و بینی های گوشتی ، بینی ای که دارای پوستی نازک و همراه با یک قوز باشد ، را بینی استخوانی می نامند. معمولاً بیشترین علت افراد به منظور اقدام به جراحی بینی استخوانی ، از بین بردن این قوز یا برآمدگی می باشد. بینی استخوانی را بینی عقابی نیز می نامند. برای انجام این جراحی می توانید به دکتر محمدرضا آخوندی نسب ، دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه نمایید.

جراحی بینی استخوانی - آخوندی نسب

نکات جراحی بینی استخوانی

حجم استخوان و غضروف در بینی استخوانی بسیار بیشتر از بینی گوشتی است و جراح برای تغییر سایز بینی استخوان بینی را می تراشد و به خوبی می تواند بینی را فرم دهد. همچنین پوست بینی استخوانی نازک و کم است به همین دلیل پس از جراحی بینی استخوانی در تهران ، به خوبی تغییرات ساختار بینی را نشان می دهد. افرادی که بینی استخوانی دارند کاندید مناسب تری برای انجام عمل بینی فانتزی هستند. زیرا در رینوپلاستی فانتزی ساختار بینی به طور کامل فرم داده می شود و برای اینکه فرم بینی به خوبی مشاهده شود بینی باید پوست نازکی داشته باشد .

جراحی بینی استخوانی - آخوندی نسب

عمل بینی استخوانی با لیزر

لیزر در صنعت پزشکی جایگاه خوبی کسب کرده است ولی فعلا جایگاهی در جراحی بینی ندارد. زیرا در جراحی زیبایی بینی ، پزشک همزمان بافت و ساختار بینی را کنترل می کند که چنین قابلیتی را لیزر ندارد . در نتیجه جراحی بینی استخوانی با لیزر امکان پذیر نیست و فقط یک جمله تبلیغاتی است. برای اعمال تغییرات بر روی بینی استخوانی ، نیاز است که ساختار بینی با استفاده از تجهیزات خاص پزشکی تراشیده شود و فرم داده شود به همین دلیل تنها روش برای تغییر فرم بینی تنها جراحی بینی می باشد.

جراحی بینی استخوانی - دکتر آخوندی نسب

هزینه جراحی بینی استخوانی در تهران

مهم ترین عامل در راینوپلاستی هزینه ای است که پزشک به عنوان دستمزد انجام جراحی بینی می گیرد. علاوه بر دستمزد جراح ، هزینه های جانبی چون آزمایش ها و هزینه های بیمارستان نیز جزو هزینه های عمل زیبایی بینی هستند. غالباً این برآمدگی ارثی و تحت تاثیر عوامل ژنتیکی بوده ، که منجر به رشد غیر عادی اسکلت بینی شده است. با توجه به اینگه بینی در مرکز صورت قرار گرفته است ، چنانچه که ایرادی در ظاهر آن باشد ، باعث می شود تا از زیبایی کل صورت کاسته شود. جراحی بینی استخوانی ، با هدف رفع یا کاهش میزان قوز بینی انجام می گردد و جراح بینی پیش از آن که برای رفع این مشکل اقدام کند ، باید عدم آسیب رسانی به عملکرد تنفسی را درنظر بگیرد و پس از آن به بر طرف کردن ایرادات بینی بپردازد. بنابراین اکیداً توصیه می شود که ، برای انتخاب جراح پلاستیک تنها به مبلغ پرداختی بابت انجام این پروسه اکتفا نکنید و حتماً تحقیقات لازم را از راه های مختلف انجام دهید .

جراحی بینی استخوانی - دکتر اخوندی نسب

نتیجه جراحی بینی استخوانی

ظاهر بینی استخوانی دارای قوز و ارتفاع بیش از اندازه می باشد به همین دلیل جراح پلاستیک سعی در کاهش ارتفاع بینی و رفع قوز بینی دارد تا بینی فرم زیبایی داشته باشد. به دلیل اینکه بینی استخوانی ، غضروف بیشتری دارد و دارای پوست نازکی است هیچ محدودیتی در فرم دهی ندارد و پزشک به راحتی می تواند بینی را به بهترین شکل ممکن فرم دهد. برای اینکه نتیجه زیبایی از جراحی بینی استخوانی در تهران با دکتر آخوندی نسب کسب کنید ، نیاز است تا نکات مراقبتی را به خوبی رعایت کنید و یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی را انتخاب کنید. نکات مراقبتی را بهتر است به طور دقیق از دکتر زیبایی بینی خود سوال کنید ولی در ادامه نکات مراقبتی که در تمامی افراد رایج است ذکر شده است :

  • عدم فعالیتهای سنگین و ورزش حداقل در دوماه اول ، فعالیت های سنگین و ورزش باعث می شوند تا فشار مضاعفی به بیمار وارد شود و نتیجه تحت تاثیر قرار گیرد.
  • جلوگیری از خیس شدن اسپلینت بینی تا زمانی که برروی بینی است ، تنها یک روز قبل از مراجعه به مطب پزشک نیاز است تا اسپلینت بینی خیس شود که دلیل این امر ، راحت تر جدا شدن اسپلینت از بینی است .
  • رعایت رژیم غذایی و استفاده از غذاهایی که نیازی به جوییدن ندارد ، به دلیل اینکه زمان عمل بینی استخوانی در تهران با دکتر محمدرضا آخوندی نسب ، ناشتا هستید ؛ بهتر است که به تدریج شروع به خوردن کنید و در ابتدا کمی نوشیدن و غذای سبک میل نمایید.
  • عدم استفاده از سیگار و انواع دخانیات و مشروبات الکی به دلیل خون رسانی بهتر و بهبود سریع تر بینی .

جراحی بینی استخوانی - دکتر آخوندی نسب

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی

همانطور که گفته شد در بینی های استخوانی ضخامت پوست کم است و بیشتر حجم بینی را استخوان و غضروف تشکیل می دهد به همین دلیل برای فرم بینی فانتزی یا نیمه فانتزی مناسب تر است. برخلاف بینی استخوانی ، ضخامت پوست بینی گوشتی زیاد است و پوست بینی حجم بیشتری از استخوان و غضروف بینی دارد به همین دلیل بینی گوشتی برای جراحی بینی طبیعی مناسب تر است. مهم ترین تفاوت عمل بینی گوشتی و بینی استخوانی در فرم دهی و دوره نقاهت است . دوره نقاهت بینی گوشتی کمی طولانی تر از بینی استخوانی است زیرا برای رفع کامل تورم بینی نیاز به زمان بیشتری است. قابل ذکر است که هر فردی می تواند با هر نوع بینی ، رینوپلاستی فانتزی و طبیعی انجام دهد اما توصیه می شود افرادی که بینی گوشتی دارند ، جراحي بيني طبیعی انجام دهند زیرا نتایج رضایتمندتر و زیباتری کسب خواهند کرد. برای اعمال تغییرات بر روی بینی استخوانی ، نیاز است که ساختار بینی با استفاده از تجهیزات خاص پزشکی تراشیده شود و فرم داده شود به همین دلیل تنها روش برای تغییر فرم بینی تنها عمل زیبایی بینی می باشد.

آیا ممکن است پس از عمل بینی استخوانی ، بینی به فرم قبلی خود باز گردد ؟

بازگشت بینی به فرم قبل از جراحی بینی استخوانی ، نادر است. البته در صورتی که به بینی ضربه ای وارد شود ، که منجر به آسیب شدید و شکستن بینی شود ، ممکن است باعث شود تا فرم بینی مجدد تخریب شده و به جراحی ترمیمی بینی نیاز پیدا کند ، که در این موارد نیز پس از بهبود زخم درون بینی ، زمان انجام جراحی از سوی بهترین دکتر عمل بینی تهران مشخص خواهد شد .

جراحی بینی استخوانی - دکتر آخوندی نسب

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  • بعد از عمل به روی بینی گچ و پانسمان قرار خواهد گرفت که بعد از گذشت حدود یک هفته توسط جراح در مطب برداشته می شود. در این مدت توجه داشته باشید که گچ و پانسمان بینی خیس نشود. بنابراین تا جای ممکن تا زمانی که به روی بینی گچ قرار دارد، حمام نروید و در صورت لزوم به استحمام ، از شستن سر خود پرهیز نمایید.
  • همچنین از دستکاری کردن گچ یا همان اسپلینت بینی خود امتناع کنید.
  • به طور کلی در صورتی که جراحی بینی استخوانی در تهران توسط جراح متبحر و با تجربه انجام شود، امکان بروز عوارض به حداقل خواهد رسید. اما به طور طبیعی همه افراد بعد از این پروسه دچار عوارضی چون درد، کبودی و تورم می شوند. این عوارض طبیعی است و به تدریج برطرف خواهد شد.
  • اما به منظور تسکین درد ناشی ازعمل می توانید از دارو و مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید. توجه داشته باشید که از مصرف خودسرانه دارو و مسکن خودداری کنید.
  • به منظور کاهش تورم و کبودی می توانید 24 تا 72 ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • حداقل تا دو هفته بعد از جراحی از دارو هایی که موجب رقیق شدن خون می شوند پرهیز کنید. زیرا این دارو ها احتمال خون ریزی بینی را افزایش خواهد داد.
  • همچنین استعمال دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل تا دو هفته بعد از عمل بینی استخوانی در تهران ممنوع می باشد.
  • به خوبی استراحت کنید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

ادامه مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  • بعد از جراحی بینی استخوانی رژیم غذایی خود را با مایعات و غذا هایی چون سوپ که نیاز به جویدن ندارند آغاز کنید. مایعاتی چون آب کرفس در کاهش تورم بینی موثر است. در صورتی که قادر به میل آب کرفس نیستید می توانید از میکس آب کرفس و هویج استفاده نمایید.
  • سدیم و ادویه های تند موجب افزایش تورم بینی خواهند شد. بنابراین تا جای ممکن از این مواد غذایی استفاده نکنید.
  • خوابیدن به پهلو و به روی شکم ممکن است به بینی فشار وارد کند و حتی موجب خون ریزی بینی شود. بنابراین به این حالت ها نخوابید و به صورت طاقباز دراز بکشید.
  • به هنگام دراز کشیدن به کمک چند بالش سر خود را بالا تر از حد معمول قرار دهید.
  • از انجام فعالیت های ورزشی سنگین و حتی شنا کردن بعد از جراحی بینی استخوانی خودداری نمایید.
  • از رفتن به محل هایی که احتمال برخورد ضربه به بینی وجود دارد پرهیز کنید.
  • در روز های ابتدایی از فین شدید ، خندیدن و حرف زدن بیش از حد خودداری نمایید.
  • به هنگام عطسه و سرفه بعد از عمل بینی استخوانی در تهران ، دهان خود را باز کنید تا به بینی فشار وارد نشود.
  • بعد از جراحی در معرض تابش شدید آفتاب و حرارت قرار نگیرید چرا که ممکن است بینی خون ریزی کند.
  • حداقل تا دو ماه بعداز جراحی بینی استفاده از عینک ممنوع می باشد.

دکتر محمدرضا آخوندی نسب ، جراح پلاستیک تهران

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • مهم ترین نکته پیش از انجام جراحی زیبایی بینی ، انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی در تهران می باشد ؛ چرا که جراح خوب ، جزء تاثیر گذارترین موارد در نتیجه عمل زیبایی بینی بوده و هر قدر تجربه و مهارت ایشان بیشتر باشد ، افراد از جراحی نتایج مطلوب تری را دریافت می کنند.
  • متقاضیان جراحی بینی استخوانی در تهران باید تمامی مشکلات ، خواسته ها و انتظارات خود را از جراحی زیبایی بینی ، بیان کرده و نظر پزشک را جویا شوند ؛ هم چنین آنان باید در رابطه با سوابق پزشکی خود نیز به طور کامل به جراح پلاستیک بینی تهران توضیح دهند.
  • بهترین جراح زیبایی بینی استخوانی در تهران ، توصیه می کند تا مدتی پیش از شروع جراحی زیبایی بینی ، از مصرف سیگار و قلیان پرهیز شود ؛ چرا که مصرف این موارد سبب ایجاد اختلال در عمل بینی استخوانی می شود.
  • به کسانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ، توصیه می شود در روز عمل بینی ، تمامی مدارک و سوابق پزشکی خود را به همراه داشته باشند.
  • حضور همراه در روز جراحی زیبایی بینی ، الزامی می باشد ؛ بنابراین افراد باید از مراجعه تنهایی به کلینیک یا بیمارستان جهت انجام عمل زیبایی بینی ، خودداری نمایند.

اقدامات شب قبل از عمل بینی استخوانی

به افراد توصیه می شود در روز قبل از عمل زیبایی بینی استحمام کنند ، چرا که آن ها تا مدتی پس از جراحی بینی نمی توانند حمام کنند ؛ لازم به تذکر است که شستن گردن به پایین ایرادی ندارد ، اما باید تا مدتی به منظور جلوگیری از خیس شدن گچ یا قالب بینی از شستن سر خود پرهیز کنند. بهتر است در شب قبل از عمل بینی استخوانی ، شام سبک میل شود و از 8 ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن خودداری شود ؛ چرا که افراد در روز جراحی زیبایی بینی باید ناشتا باشند. بهتر است آقایان نسبت به تراشیدن ریش و سبیل خود پیش از شروع جراحی زیبایی بینی ، اقدام نمایند.

چسب زدن به بینی بعد از عمل بینی استخوانی

از مواردی که باید بعد از انجام جراحی بینی استخوانی در تهران با دکتر آخوندی نسب ، نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشید ، در رابطه با نحوه و مدت زمان استفاده از چسب بینی می باشد. بعد از گذشت 7 روز از انجام عمل بینی استخوانی ، لازم است برای برداشتن گچ و یا اسپلینت بینی به مطب پزشک مراجعه نمایید. زمانی که گچ از روی بینی شما برداشته می شود ، شاهد تورم و التهاب بسیاری در بینی خواهید بود. در همان جلسه نحوه چسب زدن به بینی به شما آموزش داده می شود. با این حال می توانید هرگاه نیاز به تعویض چسب پیدا کردید ، به مطب پزشک مراجعه کنید. از آنجایی که لازم است در بینی های استخوانی حداقل برای یک ماه به صورت مرتب از چسب بینی استفاده شود ، بهتر است چگونگی چسب زدن به بینی خود را بیاموزید تا در هنگام عوض کردن چسب دچار مشکل نشوید. می توانید فیلم چسب زدن به بینی توسط دکتر محمدرضا ، آخوندی نسب را در کانال آپارات و یا گالری ویدیو سایت ایشان مشاهده نمایید. چسب زدن به بینی از اهمیت بالایی برخوردار است و موجب می شود از افتادگی بینی بعد از مدتی جلوگیری شود. همچنین استفاده از چسب به کاهش ورم بینی کمک زیادی می کند.

نکاتی که باید در هنگام استفاده از چسب بینی نسبت به آن توجه داشته باشید :

  1. باید فشار چسب در دو طرف بینی یکسان باشد.
  2. قبل از چسباندن چسب ، سطح بینی خود را به کمک پنبه و کمی الکل تمیز نمایید.
  3. از چسب ضد حساسیت که دارای چسبندگی مناسبی باشد ، استفاده کنید.
  4. قبل از تعویض چسب دوش بگیرید و یا صورت خود را بشویید تا چسب خیس شده و به راحتی از روی بینی شما برداشته شود.
  5. بهتر است یک روز در میان چسب بینی خود را تعویض نمایید.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button