گرافت گذاری در جراحی بینی

گرافت گذاری در جراحی بینی

جراحی بینی از شایع ترین جراحی های زیبایی محسوب می شود که توسط افراد زیادی برای بهبود وضعیت ظاهری به کار گرفته می شود تا علاوه بر به وجود آوردن تناسب در خود بینی در میان بینی و اجزای دیگر صورت نیز تناسب ایجاد کند . گاهی جراحان در عمل های ترمیمی موادی به نام گرافت را مورد استفاده قرار می دهند تا در اسکلت استحکام ایجاد کنند و یا اینکه برای پر کردن فرورفتگی ها و اصلاح کجی بینی مورد استفاده قرار می گیرند . در ذیل در رابطه با گرافت گذاری در جراحی بینی بیشتر توضیح خوهیم داد .

انواع گرافت گذاری در جراحی بینی :

اتوگرافت :

اتوگرافت به گرافتی گفته می شود که از بدن خود فرد تهیه شده باشد که بهترین نوع گرافت محسوب می شود . تیغه ی بینی منبع اصلی برای تهیه ی این نوع گرافت به شمار می آید و دیگر مکان ها نیز شامل غضروف لاله ی گوش و غضروف های دنده می باشند . به دلیل اینکه غضروف تیغه ی بینی از ناحیه ی جراحی برداشته می شود لذا مناسب ترین نوع گرافت به شمار می آید .

هوموگرافت :

در صورتی که گرافت از سایر افراد تهیه شود ، هوموگرافت گفته می شود که به جهت امکان انتقال بیماری و عفونت از سایر افراد ، به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد .

هتروگرافت :

زمانی که گرافت مورد نیاز از یک حیوان تهیه گردد ، به آن هتروگرافت گفته می شود . این نوع گرافت ها در نواحی مختلف بدن نظیر دریچه ی قلب ، مورد استفاده قرار می گیرند اما به دلیل اینکه در بینی جذب می شوند در این ناحیه کاربردی ندارند .

زنوگرافت :

زنوگرافت به مواد مصنوعی یا پروتز گفته می شود که می توانند شامل مواد پلاستیکی همچون سیلیکون یا سایلاستیک باشند . از مزایای این نوع گرافت ها می توان به آسانی کارگزاری و همیشگی بودن آن ها اشاره کرد .

 

دکترآخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی ( لیپوماتیک – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button