جراحی بینی گوشتی | دکتر آخوندی نسب

بر روی بعضی بینی های گوشتی منافذ بزرگی دیده می شود که غدد چربی در زیر پوست آن ها فعال می باشند و دسته دیگر بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم و براق هستند که غدد چربی کمتری دارند. نکته مثبت در بینی های گوشتی این است که می توان ناهمواری های استخوانی را توسط پوست ضخیم بینی گوشتی پوشاند. توسط عمل جراحی بینی این ایرادات قابل اصلاح می باشند. این نوع جراحی جراحی بینی گوشتی نامیده می شود. برای آشنایی با این فرم از بینی ها و محدودیت های بینی گوشتی مطالعه مقاله پیش رو از دکتر محمدرضا آخوندی نسب ، جراح پلاستیک و زیبایی تهران ، پیشنهاد می شود . برخی فکر می کنند که عمل بینی گوشتی برگشت پذیر است در حالی که اگر عمل جراحی به درستی انجام شود ، مشکلی پیش نخواهد آمد و تنها زمان فروکش تورم در بینی های گوشتی به مدت طولانی تری نیاز دارد.

جراحی بینی گوشتی

نتیجه رینوپلاستی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به منظور بهبود پیدا کردن ظاهر بینی انجام می شود و انتظارات غیر واقعی از نتیجه عمل بینی گوشتی نباید داشت. به علاوه نوع پوست در هر فردی متفاوت می باشد ؛ لذا نتیجه عمل زیبایی بینی در هر شخصی متفاوت خواهد بود. مشکلات بینی های گوشتی مانند افتاده بودن نوک بینی ، بزرگی سوراخ ها ، جعبه ای شکل بودن نوک بینی و غیره در عمل جراحي بيني گوشتي رفع خواهد شد.

راهکارهای مهم در جهت کاهش ورم بینی های گوشتی بعد از عمل

افرادی که بینی آن ها گوشتی همراه با پوست ضخیم است ، بعد از انجام عمل بینی دچار ورم زیادی می شوند به همین دلیل باید برای مدت زمان بیشتری صبر نمایند تا بتوانند نتیجه عمل رینوپلاستی و تغییرات ایجاد شده در فرم بینی خود را مشاهده کنند. اما خوشبختانه راهکارها و دستورالعمل هایی وجود دارد که پیروی از آن ها سبب کوتاه تر شدن دوره نقاهت و تسریع روند کاهشی ورم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران می شود. استفاده از چسب بینی را می توان از مهم ترین و موثرترین راه ها در جهت کاهش ورم بینی بعد از عمل دانست. استفاده از چسب فشار ملایمی به پوست بینی وارد کرده و موجب می شود پوست با اسکلت جدید بینی سازگاری پیدا کرده و زودتر به آن بچسبد که این مسئله ورم بینی را در نهایت از بین می برد. لازم است نحوه صحیح چسب زدن به بینی را از جراح خود بیاموزید و هر یک الی دو روز در میان اقدام به عوض کردن چسب بینی کنید ؛ زیرا در صورتی که چسب مرطوب و خیس شود ، شل شده و دیگر کاربردی ندارد. از دیگر موارد قابل توجه در این عمر خودداری از مصرف نمک و غذاهای چرب می باشد. نمک موجب تورم زیادی در بافت بینی می شود به همین دلیل توصیه می شود مصرف غذاها و تنقلات شور را در دوره نقاهت خود کاهش دهید و به حداقل برسانید. بهتر است آب و مایعات زیادی مصرف کنید نوشیدن آب کرفس و مصرف آناناس می تواند به کاهش ورم و التهاب بینی تا حد زیادی کمک کند. در انتها توصیه می شود به نحوه خوابیدن خود بعد از عمل بینی گوشتی توجه داشته باشید ، لازم است ارتفاع سر بلند باشد و از خوابیدن به پهلو خودداری شود. بهترین حالت ، خوابیدن به پشت با قرار دادن دو تا سه بالش زیر سر می باشد.

پیوند غضروف در جراحی بینی گوشتی به چه دلیلی انجام می شود ؟

بینی های گوشتی مشخصه هایی دارد که باعث می شود برخی از افراد بر این باور باشند که پس از انجام جراحی بینی گوشتی ، نوک آن حالت افتاده ای پیدا خواهد کرد . این ویژگی‌ ها شامل پوست ضخیم و ضعف در غضروف‌ ها و استخوان ‌های بینی است که احتمالاً باعث تغییرات ناخواسته در فرم پس از جراحی می‌ شود . برای پیشگیری از این موضوع و تلاش برای حفظ شکل و زیبایی بینی ، جراح ممکن است از روش‌ هایی جهت تقویت غضروف‌ استفاده کند.

یکی از این روش ها پیوند غضروف به قسمت پایین بینی است . این عمل به جهت تقویت غضروف ‌ها و جلوگیری از انتقال ناخواسته وزن بینی به پوست آن انجام می ‌شود. با این کار ، فشار به پوست کاهش می ‌یابد و احتمال تغییرات و بد شکلی در آن کاهش می ‌یابد.
این پیوند می تواند از بخش های مختلفی از بدن فرد انجام شود که شامل پیوند غضروف از گوش ، قفسه سینه و حتی خود بینی می شود . انتخاب یکی از این روش ها بر عهده پزشک و بر اساس بینی هر فرد متغیر می باشد ؛ زیرا هر نوع غضروف برای بخش خاصی از بینی مناسب می باشد.

همچنین ، برای کمک به حفظ شکل بینی پس از جراحی بیمار می ‌تواند از راهکارهای دیگری مانند پیگیری دقیق دستورات پزشک ، استفاده منظم از داروها و محافظت از بینی در مقابل ضربات و فشارهای زیاد استفاده کند . اطمینان از پیروی دقیق توصیه‌ های پزشک و مراجعه به موقع به ایشان برای بررسی‌ های دوره‌ ای نیز می ‌تواند ، در حفظ شکل و زیبایی این عضو از چهره تاثیرگذار باشد.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  • اولین و مهم ترین قدم برای انجام جراحی زیبایی بینی ، انتخاب جراح بینی خوب در تهران می باشد که در کسب نتیجه نهایی تاثیر گذار است. گاهی ممکن است جراح ، در انجام جراحی بینی استخوانی از تبحر بالایی برخوردار باشد اما نتایج مطلوبی از جراحی بینی گوشتی کسب نکند. بنابراین در انتخاب پزشک خود به خوبی دقت فرمایید.
  • پس از انتخاب جراح پلاستیک ، در جلسه مشاوره ، انتظارات خود از عمل بینی گوشتی را بازگو نمایید.
  • در صورتی که سابقه بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید ، پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • همچنین چنانچه از حساسیت دارویی برخوردار هستید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • تمام آزمایشات خواسته شده را انجام دهید و نتیجه را در اختیار دکتر آخوندی نسب خود قرار دهید.
  • چنانچه قبل از جراحی ، جراح برای شما دارویی تجویز نمود ، مرتبا و تا آخر از آن ها استفاده کنید.

 

جراحی بینی گوشتی

  • از دو هفته قبل از جراحی ، استفاده از دارو های ضد التهابی چون آسپرین و پروفن ممنوع می باشد. این دارو ها باعث رقیق شدن خون شده و احتمال خون ریزی را افزایش می دهد.
  • به طور کلی دخانیات در اکسیژن رسانی به خون ، اختلال ایجاد می کنند. بنابراین از دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی ، از سیگار یا قلیون کشیدن خودداری کنید.
  • همچنین از دو هفته قبل از جراحی بینی گوشتی در تهران ، از مصرف هرگونه مشروبات الکل دار پرهیز نمایید.
  • 24 ساعت قبل از جراحی ، به اندازه کافی مایعات بنوشید.
  • بعد از جراحی، حداقل حدود یک هفته به روی بینی گچ یا اسپلینت قرار می گیرد. به همین دلیل ممکن است قادر به حمام رفتن نباشید. بنابراین شب قبل از عمل استحمام کنید.
  • حداقل از هشت ساعت قبل از جراحی ، چیزی میل نکنید و ناشتا باشید.
  • روز عمل ، خانم ها بدون آرایش و آقایان بدون ریش و سبیل به محل جراحی مراجعه کنند.
  • روز جراحی داشتن لاک برای خانم ها ممنوع می باشد.
  • از به همراه داشتن زیور آلاتی چون ساعت ، گردنبند و غیره خودداری کنید.
  • روز جراحی حداقل نیم ساعت قبل از ساعت مقرر و به اتفاق یک همراه در محل جراحی حضور داشته باشید.

 

جراحی بینی گوشتی

اقدامات پس از عمل جراحی بینی گوشتی

  • به منظور کاهش تورم و کبودی پس از جراحی بینی گوشتی در تهران باید از کمپرس آب سرد استفاده شود .
  • حتما باید داروهای تجویز شده مانند آمپول های دگزامتازون را سر وقت استفاده نمود .
  • ممکن است پزشک برای پیشگیری از سرماخوردگی قرص های سرماخوردگی تجویز نماید .
  • بعد از جراحي بيني گوشتي باید در مکانی آرام استراحت کنید و برای بالاتر قرار دادن سر نسبت به بدن باید از بالشت بلندی استفاده کنید تا به بینی فشار وارد نشود.
  • برای کاهش پیدا کردن کبودی می توانید از آب آناناس و آب کرفس استفاده کنید .
  • قبل از زمان باز کردن گچ بینی استحمام کنید زیرا موجب خیس شدن گچ شده و به سهولت از روی بینی جدا می شود .
  • تا دو هفته بعد از عمل بینی گوشتی در تهران ، استعمال دخانیات و مصرف هر گونه مشروبات الکل دار خودداری کنید.
  • رژیم غذایی خود را با مصرف مایعات و غذاهایی که نیاز به جویدن ندارند شروع کنید. همچنین تا جای ممکن مصرف سدیم و ادویه های تند را حذف یا به حداقل برسانید.
  • تا دو ماه استفاده از هر گونه عینک طبی و آفتابی ممنوع می باشد. در صورت لزوم می توانید از لنز استفاده نمایید.
  • به خوبی استراحت کنید و از خوابیدن به پهلو و روی شکم خودداری نمایید.
  • از فین شدید ، خندیدن و حرف زدن بیش از حد پرهیز نمایید.

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی و شیردهی

بسیاری از بانوان در رابطه با امکان انجام جراحی زیبایی بینی در دوران شیردهی ، سوال می پرسند ؛ در این باره باید ذکر شود ، انجام عمل زیبایی بینی در دوران شیردهی بلامانع است ؛ تنها بانوان باید توجه کنند که پس از رفع کامل اثر داروی بیهوشی به فرزندان خود شیر دهند.

هزینه عمل بینی گوشتی در تهران

هزینه رینوپلاستی ، به فاکتورهای متعددی وابسته است. به همین دلیل توصیه می شود برای مطلع شدن از هزینه جراحی بینی گوشتی به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید زیرا پس از بررسی بینی و با توجه به بیمارستانی که جراح بینی در آن فعالیت می کند ، هزینه به طور دقیق گفته می شود. به طور معمول عمل بینی های گوشتی هزینه بیشتری از جراحی بینی های استخوانی دارند .

جراحی بینی گوشتی

بهترین جراح بینی گوشتی در تهران

افرادی که بینی گوشتی دارند به نسبت سایرین ، نگرانی بیشتری در مورد نتیجه جراحی دارند به همین دلیل توصیه می شود یک جراح بینی گوشتی ماهر را انتخاب کنند. میزان مهارت جراح ارتباط مستقیمی با نتیجه جراحی بینی گوشتی در تهران دارد . اگر جراح به تکنیک های جراحی تسلط داشته باشد به خوبی می داند کدام تکنیک برای فرم دهی بهتر بینی گوشتی مناسب است .

در انتخاب جراح بینی ، چه فاکتورهایی را باید مد نظر قرار دهم ؟

جراحان پلاستیک صورت یا متخصصان گوش و حلق و بینی ، بیشتر رینوپلاستی ها را انجام می دهند. داشتن مدرک آموزش و بورد ، در یکی از این متخصصان ، نقطه شروع خوبی می باشد. شما باید جراحی را انتخاب کنید که اغلب ، رینوپلاستی انجام می دهد.

  1. شما احتمالاً به دنبال جراحی هستید که شهرت خوبی در میان بیماران و جراحان دیگر دارد.
  2. جراحی را انتخاب کنید که در زمان مشاوره با وی ، با او احساس راحتی کرده باشید.
  3. به دنبال جراحی بگردید که در قالبی قابل فهم ، آنچه را که در طول جراحی اتفاق خواهد افتاد ، برایتان شرح دهد.

پرسش و پاسخ جراحی بینی با دکتر آخوندی نسب

  • آیا جراحی بینی گوشتی درد دارد ؟

یکی از شایع ترین سوالات افراد در رابطه با میزان درد ناشی از جراحی زیبایی بینی ، است ؛ در این باره باید ذکر شود که عمل زیبایی بینی ، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود ؛ بنابراین افراد در حین انجام آن احساس درد نخواهند داشت ؛ پس از به هوش آمدن و از بین رفتن اثر داروی بیهوشی نیز احتمال احساس درد خفیف وجود دارد که با مصرف مسکن قابل کنترل خواهد بود ؛ بنابراین در این باره نگران نباشید.

  • آیا امکان انجام جراحی بینی در دوران قاعدگی وجود دارد ؟

امکان انجام عمل زیبایی بینی در دوران قاعدگی ، وجود دارد ؛ اما طبق توصیه جراحان بینی بهتر است ، بانوان به منظور راحتی خود پس از اتمام این دوران ، اقدام به انجام جراحی زیبایی بینی نمایند.

  • آیا بیمه ، هزینه جراحی زیبایی بینی را پرداخت می کند ؟

بیمه ، هزینه هیچ کدام از جراحی های زیبایی را متقبل نمی شود.

  • تا چه مدت باید از چسب بینی استفاده کرد ؟

مدت زمان استفاده از چسب بینی ، بسته به شرایط بیماران و نظر جراح پلاستیک متغیر می باشد.

  • آیا دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی طولانی است ؟

خیر ، در حال حاضر با توجه به تکنیک های نوین و استاندارد مورد استفاده در جراحی بینی گوشتی ، مدت زمان دوران نقاهت آن بین 7 الی 10 روز می باشد و بیماران پس از گذشت این مدت زمان ، می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.

  • آیا رینوپلاستی جراحی ساده ای می باشد ؟

خیر ؛ رینوپلاستی یک عمل جراحی چالش برانگیز است ؛ فاکتورهای مختلفی در دشوار بودن این جراحی دخیل می باشند ؛ نخست ، بینی دارای شکل سه بعدی پیچیده ای است که در وسط صورت قرار دارد ؛ تغییرات ایجاد شده در طول رینوپلاستی ، اغلب بسیار کوچک هستند ؛ ولی این تغییرات می توانند شکل ظاهری و عملکرد بینی شما را به میزان قابل ملاحظه ای تغییر دهند. تورم در طول جراحی ، بسیاری از تغییرات ظریف ایجاد شده را پنهان می کند ؛ رینوپلاستی دارای یک طرح استاندارد و مجموعه از پیش تعیین شده ای از مراحل نمی باشد ؛ پزشک ، هر جراحی را بر حسب نیازهای بیمار طراحی می کند.

جراحی بینی گوشتی

  • آیا رینوپلاستی خطراتی به همراه دارد ؟

همه جراحی ها خطراتی را به همراه دارند ؛ خوشبختانه ، خطرات رینوپلاستی بسیار جزئی بوده و عوارض جانبی آن ، نادر هستند. جراح پلاستیک و زیبایی درباره خطرات و مزایای این درمان ، برای شما توضیحات لازم را ارائه خواهد داد.

  •  سن مناسب برای عمل بینی گوشتی چیست ؟

به طور معمول سن مناسب برای انجام عمل جراحی 18 سال به بالا می باشد ولی در صورت رشد کامل جسمی می توان در سنین کمتر همچون 15 سالگی عمل جراحی بینی انجام داد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button