مراقبت های پس از جراحی شکم

معمولا برخی افراد بر اثر عواملی همچون زایمان های متعدد شکمشان دچار شل شدگی و افتادگی می شود . با کمک جراحی شکم یا آبدومینوپلاستی می توان چربی ها و پوست های اضافی ناحیه ی زیر ناف را برداشت و همچنین عضلات دیواره ی شکم را سفت و محکم کرد . به این ترتیب شکم ظاهری زیبا و مستحکم پیدا خواهد کرد و تنها خط برشی در زیر شکم باقی می ماند . افرادی که تحت عمل جراحی شکم قرار می گیرند باید حتما مراقبت های پس از جراحی شکم را نیز مورد توجه قرار دهند تا نتایج مطلوب تری کسب کنند .

مراقبت های پس از جراحی شکم

مراقبت های پس از جراحی شکم شامل موارد زیر می باشند :

• درد ناشی از جراحی تا حدودا 3 روز باقی خواهد بود و پس از آن رفع می گردد . در این مدت نیز برای تسکین درد می توان از مسکن استفاده نمود .
  • افرادی که تحت این عمل جراحی قرار می گیرند تا چندین هفته نباید کارهای سنگین انجام دهند .
  • به منظور کم شدن میزان درد ، در زمان استراحت سر را بالاتر از تنه قرار دهید .
  • در صورتی که موارد گفته شده را رعایت نکیند ، ورم تا مدت طولانی تری باقی می ماند .
  • پس از جراحی ، در ناحیه ی درمان کبودی ایجاد می شود که طبیعی بوده و جای نگرانی نیست .
  • به منظور جذب کبودی و ورم توصیه می شود ، از آناناس تازه که حاوی مقادیر زیادی بروملین و ویتامین ث می باشد استفاده نمایید .
  • تا چندین روز از ناحیه ی عمل شده ترشحاتی خارج می شود که طبیعی است .
  • در روز سوم پس از جراحی زیبایی شکم باید برای بررسی محل عمل شده و جدا کردن درن ، به نزد پزشک مراجعه شود .
  • تا 15 روز در صورت توان استفاده از نمک را محدود نمایید .

دکترآخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی

( لیپوماتیک – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )