جراحی زیبایی شکم

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم یکی از بهترین روش های حذف چربی های اضافی نواحی شکم و پهلو است و به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی دارد. ابدومینوپلاستی برای رفع افتادگی و شل شدن پوست نیز موثر است.لاغری با روش های طبیعی مانند ورزش یا رعایت از یک رژیم غذایی برای خیلی از افراد چاق سخت است ، مخصوصا افرادی که علت چاق شدنشان پرخوری است. برای انجام این جراحی می توانید به بهترین جراح پلاستیک و زیبایی دکتر محمدرضا آخوندی نسب مراجعه کنید.

جراحی زیبایی شکم - دکتر آخوندی نسب

همچنین در مواقعی که بر علت زایمان پوست دچار افتادگی یا ترک شده است دیگر روش طبیعی برای بازگرداندن زیبایی به پوست شکم وجود ندارد. در چنین مواردی انجام جراحی شکم بهترین راه برای بازگرداندن زیبایی به شکم است. بنابراین افرادی که نتوانسته اند با روش های طبیعی لاغر شوند و بانوانی که زایمان داشته اند بهترین کاندیدها برای انجام جراحی شکم هستند.

مزیت های جراحی زیبایی شکم

  • رفع چربی های اضافی شکم و پهلو
  • رفع ترک ترک شدن پوست
  • رفع افتادگی و شل شدگی پوست

انواع جراحی زیبایی شکم

مینی ابدومینوپلاستی یا جراحی محدود شکم

برای چربی های تجمع یافته در زیر شکم و افتادگی جزئی شکم مناسب است و یک برش کوچک در زیر شکم زده می شود.

ابدومینوپلاستی کامل یا جراحی شکم کامل

برای حجم چربی های زیاد و افتادگی زیاد مناسب است و برش از پهلو تا پهلوی دیگر است .

ابدومینوپلاستی گرداگرد یا جراحی شکم گرداگرد

گسترده ترین نوع جراحی شکم است و بیمار یک بار به پشت قرار داده شده و دو بار به پهلو جا به جا مي شوددر این نوع جراحی به علت اینکه افتادگي پوست بسیار زیاد است برش ها تا پشت بدن فرد نیز امتداد دارند و معمولا در كساني رخ مي دهد كه جراحي كوچك كردن معده انجام داده اند و بيش از ٣٠ كيلوگرم كاهش وزن داشته اند.

جراحی زیبایی شکم - دکترآخوندی نسب

جراحی شکم با لیزر

در جراحی زیبایی شکم با توجه به حجم چربی ها برش مورد نیاز برای تخلیه چربی ها زده می شود. جراح شکم پس از زدن برش مناسب ، پوست را جدا کرده و چربی ها را تخلیه می کند ، همچنین پوست های اضافی را نیز با زدن برش از بین می برد. بنابراین لیزر قادر به انجام دادن چنین مواردی نیست و جایی در جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی ندارد .

بارداری و جراحی شکم

  • یکی از مهم ترین مزیت های ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم برای رفع افتادگی پوست است. در دوره بارداری به علت افزایش و کاهش سایز شکم علاوه بر چربی های انباشته شده ، پوست شکم دچار ترک و افتادگی نیز می شود. بنابراین بانوانی که زایمان داشته اند بهترین کاندید برای انجام ابدومینوپلاستی هستند .توصیه می شود که زمانی ابدومینوپلاستی را انجام دهید که دیگر قصد بارداری مجدد نداشته باشید زیرا در ابدومینوپلاستی ، پوست شکم کشیده و دوخته می شود به همین دلیل امکان دارد اختلال در رشد جنینی که در رحم مادر است به وجود آید.
  • برخی از بانوان نیز تمایل دارند زایمان و جراحی زیبایی شکم را به طور همزمان انجام دهند. انجام همزمان جراحی شکم و زایمان امکان پذیر نیست زیرا در زمان زایمان بدن مادر دچار تغییراتی چون افزایش سایز لگن و پرخون شدن رحم می شود. به همین دلیل تا زمانی که رحم و لگن به حالت عادی برگردد نمی توان جراحی شکم را انجام داد .برای انجام جراحی شکم بهتر است چند ماه پس از زایمان اقدام کنید برای تعیین زمان دقیق تر نیز می توانید به جراح پلاستیک مراجعه کنید و معاینه شوید تا اعلام شود چه زمانی آمادگی لازم برای ابدومینوپلاستی را دارید.

جراحی زیبایی شکم - دکتر محمدرضا اخوندی نسب

هزینه جراحی زیبایی شکم

جراح شکم با توجه به میزان چربی که باید تخلیه شود و دستمزد خود هزینه جراحی زیبایی شکم را تعیین می کند. پس از انتخاب یک جراح شکم خوب و ماهر ، با توجه به میزان چربی هایی که باید تخلیه شود بهترین روش به شما پیشنهاد داده می شود. برای دائمی شدن نتایج حاصل از جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی فرد باید رژیم غذایی و ورزش را رعایت کند .

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی شکم

کارهایی که بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید انجام داد :

  • در صورتی که احساس درد داشتید ، پس از اجازه از پزشک معالج خود اقدام به مصرف مسکن نمایید و از مصرف خودسرانه آن بپرهیزید .
  • به بیماران توصیه می شود ، پانسمان نواحی برش ایجاد شده را به طور روزانه تعویض نمایند.
  • به افرادی که عمل جراحی ابدومینوپلاستی انجام داده اند ، توصیه می شود در دوران نقاهت این جراحی ، لباس های آزاد و دکمه دار به تن کنند ، تا در حین تعویض پانسمان راحت باشند .
  • به بیمارانی که عمل جراحی ابدومینوپلاستی انجام داده اند ، استفاده از گن مخصوص توصیه می شود ؛ استفاده منظم و مرتب آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، بنابراین در این باره سهل انگاری نکنید.
  • بیمارانی که جراحی زیبایی شکم انجام داده اند ، تا مدتی اجازه رانندگی ندارند.
  • استفاده از سیگار و الکل در دوران نقاهت جراحی شکم ، سبب ایجاد تاخیر در دوران بهبودی می شود ؛ بنابراین به بیماران توصیه می شود تا مدتی از مصرف این موارد خودداری کنند.
  • مراجعه منظم و مرتب به پزشک ، اهمیت ویژه ای دارد ؛ بنابراین بیماران نباید در این باره سهل انگاری کنند.
  • ترشح خونابه ، تا چند روز پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی  مسئله ای عادی و طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد ؛ اما در صورتی که بیماران دچار خونریزی شدند ، باید سریعا به پزشک معالج خود مراجعه کنند.

 

 

نحوه خوابیدن پس از جراحی ابدومینوپلاستی

افرادی که عمل جراحی ابدومینوپلاستی انجام داده اند ، باید در دوران نقاهت جراحی زیبایی شکم از خوابیدن بر روی شکم خود پرهیز کرده و طاق باز بخوابند.لازم به ذکر می باشد قرار دادن دو بالش در زیر سر ، به کاهش تورم و کبودی کمک می کند ؛ بنابراین در حین خواب و استراحت دو بالش در زیر سر خود قرار دهید .

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

بسیاری از افرادی که قصد انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی را دارند ، در این باره سوال می کنند که آیا پس از گذشت مدتی از این جراحی ، شکم به حالت اولیه خود بر می گردد ؟ در این باره باید ذکر شود که نتیجه عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، دائمی بوده و بیماران شاهد بازگشت چربی به این ناحیه نخواهند بود.

دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی

دوران نقاهت عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، طولانی مدت نمی باشد و معمولا بیماران پس از گذشت 10 الی 14 روز از جراحی زیبایی شکم ، می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند.

فعالیت بعد از ابدومینوپلاستی

جراح زیبایی ، به بیمارانی که عمل جراحی ابدومینوپلاستی انجام داده اند ، توصیه می کند در دوران نقاهت جراحی ابدومینوپلاستی ، به آرامی راه بروند و از استراحت مطلق اجتناب کنند ؛ پیاده روی در این دوران علاوه بر کمک به رفع تورم ، احتمال تشکیل لخته خون در پاها را نیز کاهش می دهد.معمولا افرادی که عمل جراحی ابدومینوپلاستی انجام داده اند ، پس از گذشت چند روز از این جراحی می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند ؛ اما برای انجام فعالیت های سنگین باید مدتی صبر کنند .

ورم شکم بعد از عمل جراحی

بروز تورم و کبودی پس از جراحی زیبایی شکم ، مسئله ای عادی و طبیعی می باشد که در همه بیماران رخ می دهد ؛ اما بسته به شرایط آن ها ، میزان آن متفاوت می باشد ؛ لازم به ذکر است تورم و کبودی ناشی از جراحی زیبایی شکم ، با اتمام دوران نقاهت از بین می رود ، اما بیماران با رعایت نکات و مراقبت های پس از جراحی ابدومینوپلاستی می توانند به روند بهبودی آن تسریع بخشند.

در ذیل به برخی از مواردی که سبب کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی زیبایی شکم می شود ، اشاره شده است :

  • مصرف آب آناناس و آب کرفس
  • استفاده از گن مخصوص
  • پیاده روی

درد بعد از عمل ابدومينوپلاستي

آستانه تحمل درد در افراد بسیار متفاوت می باشد ، در رابطه با درد ناشی از جراحی زیبایی شکم ، می توان گفت درد آن بسیار خفیف می باشد به طوری با مصرف مسکن برطرف می شود.

رژیم غذایی پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی

به بیماران پس از جراحی زیبایی شکم توصیه می شود ، که رژیم غذایی خود را در ابتدا و پس به هوش آمدن با مایعات شروع کرده و در دوران نقاهت این بیماری ، مواد غذایی هم چون ماهی ، میگو ، میوه جات و از این قبیل موارد را در رژیم غذایی خود قرار دهند.نمک ، یکی از مواردی است که سبب تشدید تورم ناشی از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، می شود ؛ به همین علت به بیماران توصیه می شود ، که آن را در رژیم غذایی خود تا مدتی به حداقل رسانده و حذف کنند

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button