کبودی بعد از جراحی بینی

کبودی بعد از جراحی بینی

تورم و کبودی بعد از جراحی بینی برای فردی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند امری کاملا طبیعی می باشد و جای هیچگونه نگرانی ندارد و بعد از مدتی به طور کامل از بین خواهد رفت.

از رایج ترین عوارض کوتاه مدت بعد از عمل بینی تورم و کبودی بعد از عمل بینی می باشد که با رعایت کردن توصیه های که بعد از جراحی بینی توسط جراح بینی بازگو خواهد شد به مرور بعد از پایان دوران نقاهت از بین می رود.

کبودی بعد از جراحی بینی بلافاصله بعد از عمل بینی ظاهر می شود، در شدید ترین حالت در روز های اول کبودی رنگ بنفش دارد و در روز دوم به اوج می رسد و از سومین روز به تدریج کبودی کاهش خواهد یافت.

ممکن است فرد خون مردگی در چشم بعد از عمل بینی داشته باشد و این جای نگرانی ندارد و به دلیل پاره شدن عروق خونی اتفاق افتاده است و بعد از مدتی از بین خواهد رفت.

کبودی بعد از جراحی بینی

علت های کبودی بعد از جراحی بینی چیست ؟

  • میزان تغییرات استئوتومی که روی اسکلت و ساختار بینی انجام می گیرد موجب نشت خون از مویرگ ها به بافت زیرین پوست می شود.
  • موارد دیگری که در کبودی بعد از جراحی بینی دخیل است نوع جراحی زیبایی بینی با توجه به ساختار بینی و وضعیت سیستم انعقادی خون فرد می باشد.

برای رفع کبودی بعد از جراحی بینی چه کار کنیم ؟

  • برای کاهش کبودی چشم بعد عمل بینی از کمپرس سرد یا ماسک های یخی به مدت 48 ساعت بعد از جراحی بینی استفاده نمایید. کمپرس سرد موجب تنگ شدن عروق خونی می گردد، در نتیجه کبودی و ورم صورت بعد از عمل بینی را به حداقل می رساند.
  • برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل بینی باید بلافاصله بعد از جراحی بینی به فواصل زمانی 15 دقیقه یکبار از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • برای درمان ورم صورت بعد از عمل بینی باید به مدت یک هفته حین استراحت سر را بالاتر از حد معمول خود قرار داد.

برای رفع کبودی بعد از عمل بینی چه بخوریم ؟

  • رژیم غذایی خود را بعد از جراحی بینی با آبمیوه های طبیعی از قبیل آب آناناس ، آب هویج ، آب کرفس شروع کنید چرا که به دلیل اثر ضد التهابی در دوران بعد از جراحی بینی مفید می باشد.
  • نکته قابل ذکر این است که از آب هندوانه استفاده نکنید زیرا تاثیر منفی روی حس بویایی ایجاد خواهد نمود.
  • در هفته اول بعد از جراحی بینی در رژیم غذایی خود از غذاهای نرم که احتیاج به جویدن طولانی مدت ندارد، استفاده نمایید.

دکترآخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی

 ( لیپوماتیک – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button