مراقبت های بعد از اتوپلاستی

مراقبت های بعد از اتوپلاستی

اتوپلاستی باعث می شود که بافت گوش ها تغییر کنند و حالت مناسب تر و زیبا تر به خود بگیرند . مراقبت های بعد از اتوپلاستی نیز نقش بسزایی در نتیجه اتوپلاستی دارد.

نکته حائز اهمیت این است که جراحی اتوپلاستی در سنین پایین تر مناسب است و می تواند نقش عمده ای در اعتماد به نفس افراد داشته باشد. درعمل جراحی اتوپلاستی به بازسازی بافت گوش، رفع ایرادها و معایب آن پرداخته می شود.

مراقبت های بعد از اتوپلاستی

مراقبت های بعد از اتوپلاستی

نتیجه اتوپلاستی علاوه بر تخصص جراح ، به مراقبت های بعد از اتوپلاستی نیز بستگی دارد.

•    در این جراحی بیمار چند ساعت پس از انجام اتوپلاستی مرخص خواهد شد. پانسمان بعد از جراحی به مدت ۵ روز روی گوش‌ها باقی می‌ ماند.

•    پس از برداشتن پانسمان بهتر است بیمار به مدت یک یا چند هفته به هنگام خوابیدن،از باند کشی استفاده کند.پس از انجام مراقبت های بعد از اتوپلاستی به مدت یک هفته افراد می توانند،فعالیت روزمره خود را از سر بگیرند.

•    خون‌مردگی و تورم ایجاد شده به واسطه جراحی اتوپلاستی، پس از مدت کوتاهی از بین می رود.

•    توصیه ای که اغلب به بیماران جراحی شده می شود،این است که به مدت دو هفته به پشت بخوابند.

•    استفاده از کرم های آنتی بیوتیک و شست‌وشوی مداوم زخم‌ پس از جراحی از مراقبت های بعد از اتوپلاستی  به شمار می رود و به بیمار توصیه می شود.

•    از دیگر مراقبت های بعد از اتوپلاستی این است که طی هفته اول بعد از برداشتن پانسمان بیمار به طور دائم از سربند استفاده کند.

•    هفته دوم بعد ازاتوپلاستی شب‌ها از سربند استفاده کند و در طول روز احتیاجی به بستن سربند نمی باشد.

•    پس از اتمام هفته اول جراحی اتوپلاستی ، کوفتگی ها و تورم ها رو به بهبودی خواهند رفت. محو شدن کامل این علائم ۳ ـ ۲ هفته زمان خواهد برد.

توصیه :

بعد از جراحی زیبایی گوش به مدت سه هفته از فعالیت های ایروبیک خودداری کنید. همین طوراز هر فعالیتی که موجب افزایش فشار خون می شود زیرا باعث به تعویق افتادن زمان بهبودی و ترمیم تورم بعد از جراحی می شود.

پوشش سر را باید در شب، پس از جراحی اتوپلاستی خشک و دست نخورده نگه داشت. بنابراین تا قبل از برنداشتن این پوشش نباید استحمام کرد.

شما بعد از برداشتن پوشش هر زمان که بخواهید می توانید استحمام کنید.

رسیدن به نتایج نهایی موردنظر حدود یکسال بعد از جراحی زیبایی گوش طول می کشد. با این وجود پس از ۳ ماه اغلب بیماران به حدود ۹۰% از آنچه که انتظار داشتند، می رسند .

دکترآخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی ( لیپوماتیک – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button