مراقبت های بعد از جراحی گوش

مراقبت های بعد از جراحی گوش : جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی یکی از بهترین روش های اصلاح مشکلات ظاهری گوش می باشد که نتیجه دائمی دارد.

در هر جراحی، دوران نقاهت و نکاتی که در طی دوره بهبود باید به آن توجه شود، حائز اهمیت است زیرا رعایت نکات مراقبتی از بروز عوارض جلوگیری می کند و بیماران بهترین نتیجه را از جراحی انجام شده، کسب می کند.

به طور کلی جراحی زیبایی گوش دوران نقاهت سختی ندارد و بیمار با کمی صبوری می تواند دوران نقاهت را به خوبی سپری کند.

مراقبت های بعد از جراحی گوش

نکات و مراقبت های بعد از جراحی گوش

• از داورهای تجویز شده برای تسکین درد و جلوگیری از بروز برخی از عوارض چون عفونت ، استفاده کنید.
  • مصرف دارو را خودسرانه قطع نکنید و تا پایان داروها از آن ها استفاده کنید.
  • به هر حال اتوپلاستی نوعی جراحی تهاجمی است و احساس درد طبیعی است ، در نتیجه نگرانی نداشته باشید.
  • حاقل 7 روز از تخلیه بینی یا فین کردن خودداری کنید.
  • حداقل 2 تا 3 روز استراحت کنید تا شرایط مطلوبی را برای فعالیت های روزانه به دست آورید .
  • پس از گذشت سه روز می توانید فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید اما از جابه جایی وسایل سنگین یا فعالیت های قدرتی پرهیز کنید.
  • شنا کردن تا زمانی که فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی صلاح بداند، ممنوع است.
  • امکان دارد به مدت 5 هفته صدایی در گوش تان احساس کنید که جای نگرانی نیست و به مرور زمان برطرف می شود.
  • تا زمان ترمیم کامل گوش از ضربه دیدن یا آسیب دیدگی گوش جلوگیری کنید.
  • هنگام خواب و استراحت از خم کردن سر پرهیز کنید و سر را کمی بالاتر از بدن قرار دهید.
  • به سمت گوش ها نخوابید تا فشاری به گوش وارد نشود.
  • رژیم غذایی محدودیت خاصی ندارد اما دقت داشته باشید که جوییدن غذا می تواند منجربه بروز درد شود، به همین دلیل توصیه می شود تا مدت زمان کوتاهی از غذاهای آبکی و نرم استفاده کنید.

پانسمان گوش

از پانسمان برای مراقبت از گوش جراحی شده استفاده می شود.

در طی دوران بهبودی، پانسمان بر روی گوش وجود دارد و بسیار مهم است که آب وارد گوش نشود، بنابراین دقت داشته باشید تا پانسمان ها خیس نشوند.

جراح گوش زمانی را جهت بررسی گوش و برداشتن پانسمان تعیین می کند و بهتر است که تاخیر نداشته باشید.

هزینه جراحی گوش

هزینه اتوپلاستی با توجه به دستمزد جراح پلاستیک و زیبایی ، مشکل ظاهری گوش و هزینه های بیمارستان تعیین می شود ،به همین دلیل بهتر است به جراح پلاستیک مدنظرتان مراجعه کنید.

دکترمحمدرضا آخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی
 ( جراحی شکم – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )