جراحی بینی در فصل سرما

جراحی بینی در فصل سرما

هیچ اثباتی برای انجام نشدن جراحی بینی در فصل سرما وجود ندارد.

بهترین فصل برای جراحی بینی

به طور کلی جراحی بینی در تمامی فصول بدون مشکل انجام می شود. استراحت بعد از عمل بسیار موثر می باشد. تنها فاکتور مهمی که در این میان  باید مورد توجه قرار گیرد، خشک نبودن هوای داخلی ساختمان است.

در فصل سرما با استفاده از سیستم های گرمایشی، هوای خشک و بدون رطوبت ایجاد می شود. بهتر است در منزل از یک دستگاه بخور استفاده کنید تا محیط مرطوب بماند.

در فصل سرما بینی مسئولیت بیشتری برای ایجاد رطوبت خواهد داشت. بعد از جراحی بینی برخی از مایعات با اصلاح شاخک ها به منظور (  اصلاح انحراف تیغه بینی، پیشگیری از سینوزیت ، بهبودی انسداد بینی )  کم می شوند و نتیجه آن خشکی بینی و دهان می باشد که بسیار آزار دهنده است.

جراحی-بینی-در-فصل-سرما

توصیه های جراح بینی جهت مرطوب نگه داشتن بینی:

ژل یا اسپری سالین در بهبود بخشیدن به خشکی بینی کاربرد زیادی دارد. سالین یا آب نمک استریل بهترین راه برای مرطوب نگه داشتن مجدد بینی می باشد.

استفاده از پماد میان سوراخ های بینی ، راه دیگری برای حفظ رطوبت بینی بعد از جراحی بینی خواهد بود. بیشتر بخیه های جذبی در سوراخ های بینی قرار گرفته اند. در صورتی که به قسمت پماد زده شده ضربه ای وارد نشود و بخیه ها مرطوب و نرم نگه داشته شوند، بخیه ها به سرعت جذب خواهند شد. استفاده از ویتامین A,D و وازلین از سوی جراح بینی توصیه می شود.

سیگار کشیدن به شدت موجب خشک شدن بافت بینی خواهد شد. به همین علت قطع مصرف سیگار از یک هفته قبل از عمل بینی تا دو هفته بعد از آن اکیداً توصیه می گردد.

به مقدار زیادی آب بنوشید. با این کار به بهبودی سریع تر بافت بینی و زخم های ناشی از عمل سرعت می بخشید.

مزایای جراحی بینی در فصل سرما

یکی از مزایای جراحی بینی در فصل سرما این است که نیازبه استحمام به دلیل تعریق کمتر، کم خواهد بود و تحمل گچ بینی نیز آسان تر می باشد.

سرماخوردگی بعد از عمل زیبایی بینی

برخی افراد تصور می نمایند، احتمال سرماخوردگی بعد از عمل بینی افزایش می یابد، در حالی که این چنین نیست.

در صورتی که مراقبت های بعد از عمل بینی به درستی انجام شود و توصیه های جراح بینی خود را جدی بگیرید، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

دکترآخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی ( لیپوماتیک – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button