جراحی بینی به روش باز

جراحی بینی به روش باز

عمل جراحی بینی ، با دو هدف زیبایی یا درمانی انجام می شود ، در هر دو صورت دو روش برای دسترسی به ساختمان زیر پوست بینی وجود دارد ، جراحی بینی به روش باز و بسته.

جراحی بینی به روش باز

انتخاب روش عمل جراحی بینی با توجه به نوع عمل و شرایط بیمار توسط جراح بینی مشخص می گردد . البته  بیشتر جراح های پلاستیک و متخصصین گوش و حلق و بینی ترجیح می دهند تا جراحی بینی به روش باز را برگزینند .

چگونگی انجام جراحی بینی به روش باز :

در جراحی بینی به روش باز ، یک برش بر روی کلوملا ( پوست بین دو سوراخ بینی ) ایجاد نموده تا پوست روی بینی را از روی ساختمان اسکلت غضروفی – استخوانی بلند کنیم و با ابزار مخصوص پوست بینی را بالا نگاه داریم ، در این حالت جراح بینی به راحتی می تواند با دقت بیشتر ودید کامل و تسلط کافی جراحی تغییرات مورد نظر را بر روی ساختمان زیر پوست بینی ، اعمال نماید ، زیرا با توجه به بالا نگه داشته شدن پوست بینی ، همه اجزای بینی ( بافت غضروف ، استخوان ، بافت نرم و عروقی ) کامل تحت نظر پزشک خواهد بود .

لازم به ذکر است در این روش ناحیه ای که بخیه زده شده ، پس از اتمام درمان اسکار ( اثر ) محل بخیه کاملاً برطرف می شود و نگرانی ندارد . در ضمن باید گفت ، برش خوردن پره های بینی به منظور اصلاح فرم یا اندازه آن ، جز جراحی بینی به روش باز نمی باشد و ممکن است در صورت نیاز چه در روش باز و چه در روش بسته از این برش استفاده شود .

موارد استفاده جراحی بینی به روش باز و مزایای آن :

در صورتی که گرافت گذاری یا جا بجایی غضروف لازم باشد ، جراحی بینی به روش باز انجام می شود .

با توجه به اینکه دید دو چشمی جراح کامل است ، امکان ناقرینگی کاهش می یابد .

جراحی بینی کج و بینی شکسته ، جراحی بینی ترمیمی ( جراحی بینی ثانویه ) و همچنین برطرف کردن مشکلات مادرزادی نظیر لب شکری ، تنها به روش باز میسر است .

جراحی بینی به روش باز

اهداف جراحی بینی

  1. جراحی بینی طبیعی : در جراحی بینی طبیعی فاصله نوک تا لب حدود 90 تا 95 درجه می باشد. در این بینی ها هیچگونه قوسی ایجاد نمی شود. این جراحی بیشتر مناسب افرادیست که تنها خواستار برطرف کردن ایرادات بینی خود می باشند و نمی خواهند بینی شان از حالت طبیعی خارج گردد. جراحی بینی طبیعی بیشترین طرفدار را در آقایان به خود اختصاص داده است.
  2. جراحی بینی فانتزی : از آنجایی که اغلب خانم ها علاقمند به داشتن به بینی کوچک و فانتزی هستند، جراحی بینی فانتزی از رایج ترین عمل های زیبایی در میان آنهاست. در این بینی قوس زیبایی ایجاد شده و نوک بینی سر بالا خواهد شد. جراحی بینی فانتزی تنها مناسب افرادیست که دارای بینی های استخوانی هستند و بینی های گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوستشان مناسب این جراحی نمی باشند. جراحی بینی فانتزی از عمل های پر ریسک است و در صورتی که بینی بیش از حد کوچک یا سربالا شود ، علاوه بر اینکه تناسبات صورت را به هم می ریزد ، احتمال بروز مشکلات تنفسی را افزایش خواهد داد. بنابراین به افرادی که قصد انجام جراحی بینی فانتزی را دارند توصیه می شود، برای انجام این جراحی انتظار معقولانه ای از جراح خود داشته باشید.
  3. جراحی بینی نیمه فانتزی : بینی های نیمه فانتزی حالتی بین بینی طبیعی و فانتزی را دارند. این جراحی مناسب افرادیست که خواستار طبیعی شدن بینی خود نیستند و در عین حال شدت قوس بینی های فانتزی را هم دوست ندارند. جراحی بینی نیمه فانتزی هم مانند جراحی بینی فانتزی تنها مناسب افرادیست که دارای بینی های استخوانی می باشند.

شما می توانید برای مشاهده نمونه کاری های جناب دکتر محمد رضا آخوندی به گالری تصاویر سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه فرمایید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button