جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری : افرادی که از مشروبات الکلی یا دخانیات استفاده می کنند و متقاضی جراحی بینی هستند سوال هایی در ارتباط با رابطه بین دخانیات و جراحی بینی دارد .

مهم ترین سوال متقاضیان دلیل ترک سیگار قبل و بعد از عمل بینی است .

در اصل برای خون رسانی حین جراحی بینی و ترمیم سریع بینی در دوه نقاهت نیاز است که خون رسانی به بهترین نحو ممکن انجام شود اما کشیدن سیگار مانع از خون رسانی می شود .

سیگار کشیدن باعث تنگ تر شدن رگ های خونی متصل به قلب می شود وهمین امر باعث می شود تا خون مورد نیاز به قلب نرسد و فرد مبتلا به بیماری های قلبی شود .

رگ هایی که مسئول رساندن خون به بدن هستند در افراد سیگاری تنگ تر از افراد عادی است به همین علت است که توصیه می شود حداقل دوماه قبل از جراحی بینی از کشیدن سیگار و دیگر دخانیات پرهیز شود.

جراحی بینی در افراد سیگاری

تاثیر سیگار در طول دوره نقاهت

به علت اینکه خون رسانی در افراد سیگاری ضعیف تر است ، به طور معمول افراد سیگاری برای ترمیم بینی نیاز به زمان بیشتری دارند در نتیجه دوره نقاهت در افراد سیگاری کمی طولانی تر از افراد عادی است .

مهم ترین عامل طولانی بودن دوره نقاهت ، نیکوتین موجود در سیگار و دخانیات است که منجربه کاهش کیفیت خون رسانی می شود.

تاثیر سیگار و دخانیت بر روی بدن بسیار زیاد است به همین دلیل جراح بینی تاکید زیادی دارد که از مصرف سیگار و دیگر دخانیات حداقل دو هفته الی چهار هفته پس از جراحی بینی خودداری شود.

برای حفظ سلامتی ، بهتر است به توصیه جراح بینی گوش دهید و تا زمان اعلام شده هیچ گونه دخانیاتی استفاده نکنید.

تاثیر قلیان بر عمل بینی

برخی از افراد اطلاع درستی از خطرات و عوارض قلیان ندارند به همین دلیل بر این باورند که ضرر قلیان بسیار کمتر از سیگار است ولی قلیان یکی از دخانیات قوی می باشد و مانند سیگار تاثیرات منفی بر روی بدن دارد .

به هوش آمدن و بیهوشی در افرادی که قلیان می کشند یا از سیگار و دخانیات استفاده می کنند ، سخت تر و ریسک پذیر از افراد عادی است .

همچنین سیگار و قلیان عوارض زیادی دارند و باعث تورم نوک بینی بعد از عمل بینی می شوند.

به همین دلیل برای حفظ سلامتی و کسب نتیجه ایده آل ترک سیگار و قلیان ، قبل و بعد از جراحی بینی ضروری است .

دکترمحمدرضا آخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی

 ( جراحی شکم – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button