تفاوت جراحی انحراف بینی با جراحی کجی بینی

تفاوت جراحی انحراف بینی با جراحی کجی بینی

جراحی انحراف بینی ، یک عمل درمانی محسوب می شود، که در آن انحراف سپتوم اصلاح می گردد. برخی از افراد تصور می کنند که در روند جراحی انحراف بینی ، کجی بینی نیز برطرف خواهد شد، در حالی که تفاوت جراحی انحراف بینی با جراحی کجی بینی بسیار است .

 

تفاوت جراحی انحراف بینی با جراحی کجی بینی

 

 تفاوت جراحی انحراف بینی با جراحی کجی بینی

 تفاوت جراحی انحراف بینی با جراحی کجی بینی در چند مورد است که مهم ترین آن این است که جراحی انحراف بینی ، یک عمل درمانی به شمار می رود ، زیرا افرادی که مشکل انحراف بینی دارند با اختلالات تنفسی مواجه هستند و در صورتی که درمان نکنند، دچار عوارض ناشی از این اختلال خواهند شد .  با توجه به این که این عمل درمانی است ، تمام هزینه های مربوط به عمل نیز توسط بیمه های درمانی پرداخت می گردد، اما عمل جراحی رفع کجی بینی یک عمل زیبایی محسوب می شود و کلیه هزینه های جراحی و کلینیک را فرد باید به صورت آزاد پرداخت نماید .

تذکر :

در برخی از افراد که دچار مشکل انحراف بینی هستند و تصمیم دارند تا عمل سپتوپلاستی ( همان جراحی انحراف بینی ) را انجام دهند ، ظاهر بینی شان نیز کج است و مایلند تا جراحی زیبایی بینی را نیز همزمان با این عمل انجام بدهند، از لحاظ علمی و قانونی این عمل مانعی ندارد . در صورت جراحی بینی کج و جراحی انحراف بینی در یک عمل جراحی انجام بشود آن عمل را سپتورینوپلاستی می نامند .

لازم به ذکر است بیمار باید پیش از آن که به اتاق عمل برود این خواسته را با جراح بینی خود در میان بگذارد تا اقدامات لازم در این باره  صورت گیرد. همچنین فرد متقاضی باید در نظر داشته باشد که کلیه هزینه های تحت الشعاع جراحی زیبایی را خود بیمار باید پرداخت کند و هزینه های مربوط به جراحی زیبایی تحت پوشش بیمه نخواهد بود .

 

دکترآخوندی نسب – بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی ( لیپوماتیک – پیکرتراشی – جراحی بینی – بلفاروپلاستی )

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button