جراحی زیبایی سینه

زیبایی سینه و متناسب بودن فرم سینه با اندام منجربه افزایش زیبایی و جذابیت اندام می شود به همین دلیل متقاضی جراحی زیبایی سینه تنها بانوان نیستند و آقایان نیز گاهی نیاز به جراحی سینه دارند.

جراحی زیبایی سینه

بیماری ژنیکوماستی یا بزرگ شدن سینه آقایان ، یکی از رایج ترین دلایل انجام جراحی سینه در آقایان است. برای رفع بزرگ بودن سینه در آقایان ، جراحی خارج كردن بافت غددي به همراه ليپوساكشن انجام می شود.

ماموپلاستی نیز نوعی جراحی زیبایی سینه می باشد که در بانوان کابرد دارند. در اصل جراحی زیبایی سینه در هر فردی با توجه به مشکلی که باید رفع شود ، انجام می شود.

انواع جراحی سینه

  • جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی
  • جراحی بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه
  • جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی
  • جراحی ترمیمی سینه

ماموپلاستی

جراحی کوچک کردن سینه که به آن ماموپلاستی کاهشی نیز می‌گویند، روشی است که برای برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه‌ها استفاده می‌شود.

این جراحی برای زنانی که سینه های بزرگی دارند مناسب است. بانوانی که می خواهند مشکلاتی مانند درد مزمن کمر، گردن و شانه ها که نیاز به مصرف مسکن دارند، پوشیدن سوتین و لباس، کاهش اعتماد به نفس، تحریک پوست زیرپستان ها، درد عصب های سینه و محدودیت در انجام فعالیت ها برطرف سازند، می توانند جراحی لیفت سینه انجام دهند.

عمل کوچک کردن سینه در همه سنین قابل انجام است حتی در سنین نوجوانی، ولی افرادی که رشد سینه هایشان تکمیل نشده، در آینده نیاز به جراحی مجدد دارند.

 

 

پروتزسینه

پروتز سینه همچنین به عنوان ماموپلاستی افزایشی شناخته می شود، عمل برای افزایش اندازه پستان است. این جراحی شامل قرار دادن پروتز سینه در زیر بافت پستان یا ماهیچه های قفسه سینه است.

برای برخی از زنان، بزرگ کردن سینه راهی برای احساس اعتماد به نفس بیشتر است. برای بعضی دیگر، ماموپلاستی افزایشی، باعث بازسازی سینه در شرایط مختلف است.بزرگ کردن سینه ممکن است به شما کمک کند:

اگر فکر می‌کنید بزرگی سینه هایتان مطابق میل شما نیست یا می خواهید نامتقارنی پستان هایتان را برطرف سازید، این جراحی می تواند کمک زیادی به شما کند.پس از بارداری یا کاهش وزن قابل توجه، اگر اندازه سینه های شما کاهش چشمگیری یافته است، پروتز سینه راه مناسبی برایتان می باشد.

لیفت سینه

لیفت سینه که با آن ماستوپکسی نیز گفته می شود و یک پروسه ای است که توسط جراح برای تغییر شکل پستان ها انجام می شود. در لیفت سینه، پوست اضافی برداشته می شود و بافت آن برای بالا بردن سینه ها تغییر شکل داده می شود.

کاندیدای ایده آل لیفت سینه

  1. زنانی که افتادگی سینه دارند یا نوک پستان ها رو به پایین است.
  2. مادرانی که بعد از دوران بارداری و شیردهی، سینه هایشان دچار تغییر شکل و اندازه شده اند.
  3. نوسانات وزن و جاذبه زمین نیز در افتادگی پستان تاثیرگذار هستند.
  4. هنگام لیفت سینه به طور هم زمان می توان ماموپلاستی یا پروتز سینه انجام شود.

تکنیک های مورد استفاده برای برداشتن پوست سینه و تغییر شکل بافت آن متفاوت است. تکنیک خاصی که جراح شما انتخاب می کند، محل برش ها و اسکارهای حاصل را تعیین می کند.

 

 

جراحی ترمیمی سینه

زنانی که تحت جراحی ماستکتومی یا لامپکتومی قرار گرفته اند یا پرتودرمانی انجام داده اند با جراحی ترمیمی می توانند ظاهر طبیعی تر برای پستان ها ایجاد کنند.

بازسازی سینه مجموعه ای از روش های اختیاری است که برای بازگرداندن ظاهر سینه ها پس از ماستکتومی انجام می شود. بانوانی که به سرطان سینه مبتلا شده اند ممکن است تحت عمل ماستکتومی قرار بگیرند که این پروسه خود به دو صورت انجام می پذیرد: دسته ای از افراد که فقط ماستکتومی انجام می دهند. گروهی دیگر هم در کنار ماستکتومی با انجام جراحی ترمیمی سینه، با استفاده از اتولوگ یا پروتز، پستان ها را بازسازی می کنند.

مراقبت های بعد از جراحی سینه

  • از بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کنید تا فشاری به بخیه ها وارد نشود.
  • به طور مطلق استراحت نکنید و فعالیت های سبک روزمره خود را انجام دهید.
  • در صورتی که مشغول به انجام کاری بودید و دردی در ناحیه سینه احساس کردید بالافاصله فعالیت خود را قطع کنید.
  • از مصرف سیگار و دخانیات برای تسریع ترمیم جای بخیه ، به مدت دوهفته پرهیز کنید.
  • به طور فراوان از مایعات و نوشیدنی ها استفاده کنید تا آب از دست رفته به بدن باز گردد.
  • به طور مداوم از سوتین طبی استفاده کنید حتی هنگام استراحت و خواب ، تنها در زمان استحمام سوتین طبی را خارج کنید.
  • به دلیل اینکه تا مدتی نباید دست ها و بازوها را تکان دهید تا يك هفته از رانندگی کردن نیز پرهیز کنید.
  • جای بخیه ها باید خشک بماند به همین دلیل اگر احساس کشش کردید و خواستید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید ، دقت کنید که کرم کوچک ترین تماسی با بخیه یا جای بخیه نداشته باشد.
  • تنها از داروهای تجویز شده استفاده کنید.

 

 

هزینه جراحی سینه

به طور کل جراحی سینه هزینه تقریبا بالایی دارد و جزو جراحی های زیبایی محسوب می شود که در اکثریت مواقع بیمه هزینه آن را قبول نمی کند.

دستمزدی که جراح سینه بابت جراحی سینه دریافت می کند بستگی به مشکلی دارد که باید برطرف شود به همین دلیل پس از بررسی بیمار هزینه اعلام می شود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Call Now Button